Saturday, March 12, 2011

PENDAMPING (QARIN)

PENDAMPING (QARIN)

Pendamping umumnya ada 3 jenis;
1)     Teman
2)      Ikutan
3)      Penuntut

Qarin ini ada pada setiap orang, termasuklah nabi kita nabi Muammad s.a.w. tapi qarin nabi ialah islam. Ada riwayat mengatakan Allah mengislamkan qarin nabi dan ada pula riwayat qarin nabi ini tidak islam tetapi Allah selamatkan nabi dari gangguannya.

Qarin ini lahir bersama-sama manusia. Tetapi, apabila kita mati, qarin ini tidak mati. Malah, ia akan bertambah aktif selepas kita mati. Sebab masa kita hidup, qarin terikat dengan kita. Bila kita dah mati, dia bebas. Jadi dia akan bertambah akif.

Lepas kita mati, kadang kadang ada orang lain nampak kita. Tu sebenarnya qarin kita. Kalau versi orang putih pulak, we will be seen after death if we have an unsettled things to do. That is only how they express it. Yang sebenarnya itu qarin kita.

Komunikasi antara ustaz dengan qarin (jalan terakhir untuk mengubati pesakit)

Ada satu kes tu, perempuan umur lebih kurang 25 tahun. Lepas ubatkan, takde respon. Jadi, ustaz ni panggil qarin untuk dapatkan maklumat – apa sebenarnya sakit perempuan ni.

Bila ustaz ni cakap dengan qarin tersebut, dapat beberapa maklumat penting. Perempuan ni disihir. Ada pihak tertentu yang mengupah tukang sihir ini. Tukang sihir ini menggunakan sisa-sisa makanan untuk menyihir pesakit.

Dalam qur’an, Allah sebut “qarin merupakan jin yang bersifat syaitan”. Maksudnya, qarin tu jahat. Qarin menghalang manusia ke arah kebaikan.

Macam mana nak cakap dengan qarin. Mohon kepada Allah dengan sungguh-sungguh. Ikhlas semata-mata kerana Allah dan untuk mengubati penyakit.

RISIKO SELEPAS BERKOMUNIKASI DENGAN QARIN.

Ada Qarin yang tak mau balik kepada tuannya. Jalan terakhir, Ajak dia masuk islam dan suruh dia kembali kepada tuan dia.

Bila pesakit tu tak sedar. Kadang-kadang yang cakap tu qarin, tapi kadang-kadang sihir atau saka.

Bila nak ambil maklumat dengan qarin. Kena ambil maklumat dengan pesakit masa dia sedar sebab kita kena compare maklumat yang qarin tu cakap dengan maklumat dari pesakit. Kena make sure yang dia sebut benda yang dah lepas, bukan benda yang akan datang.

Biia berdialog dengan qarin, kalau boleh jangan ada syarat tertentu. Pesakit yang tak sedar sahaja kita panggil qarin. Sesetengah kes, boleh guna kaedah transfer dari qarin ini kepada orang lain untuk mendapat maklumat.

Kesimulan, dalam rawatan islam ini, qarin memang wujud. Bukan digunakan untuk tanya benda yang berlaku, hanya benda yang dah berlalu. Cth tak boleh tanya nombor ekor, meramal masa depan dan menilik nasib.

Untuk mengimbangi qarin ini, Allah mengutus malaikat untuk membisikkan kebaikan ke telinga kita. Jadi, terpulang lah kepada kita untuk mengambil yang baik atau yang buruk.

No comments:

Post a Comment